Warning: file_get_contents(D:\project\htdocs\sdgs/wp-includes/js/wp-emoji-loader.min.js): failed to open stream: No such file or directory in D:\project\htdocs\sdgs\wp-includes\formatting.php on line 5973

แขนงวิชาการตลาด คณะวิทยาการจัดการ จัดโครงการสัมมนา หัวข้อ “คิดคอนเทนต์อย่างไรให้ปัง”

เมื่อวันที่ 21 กุมภาพันธ์ 2567 เวลา 13.00 – 15.00 น. นักศึกษารายวิชาสัมมนาการตลาด แขนงวิชาการตลาด คณะวิทยาการจัดการ มหาวิทยาลัยราชภัฏสวนสุนันทา จัดโครงการสัมมนา หัวข้อ “คิดคอนเทนต์อย่างไรให้ปัง” โดยมีผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร. ณัฐพงษ์ เตชะรัตนเสฏฐ์ รองคณบดีฝ่ายวิจัยและบริการวิชาการ เข้าร่วมโครงการสัมมนา และผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.ชุติมา คล้ายสังข์ หัวหน้าแขนงวิชาการตลาดและที่ปรึกษาโครงการ ซึ่งได้รับเกียรติจากคุณใหม่ จิรวัฒน์ วงศ์ดิลกวัฒน์ หรือ คุณลอเรน จากช่อง POWER PUFFGAY เป็นวิทยากรร่วมสัมมนาบรรยายให้ความรู้ มีนักศึกษาแขนงวิชาการตลาด นักศึกษาแขนงวิชาการจัดการดิจิทัลคอนเทนท์ คณะวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี และผู้ที่สนใจ เข้าร่วมสัมมนา ณ ห้องมินิเธียเตอร์ อาคาร 57 ชั้น 6 คณะวิทยาการจัดการ

สำหรับการจัดโครงการสัมมนาดังกล่าว เป็นกิจกรรมในรายวิชาสัมมนาการตลาด มีวัตถุประสงค์จัดขึ้นเพื่อให้ผู้เข้าสัมมนาได้รับความรู้ และเสริมสร้างทักษะเพื่อสร้างความเข้าใจเกี่ยวกับการ “คิดคอนเทนต์อย่างไรให้ปัง” สร้างแรงบันดาลใจในการคิดคอนเทนต์ที่สามารถเข้าถึงได้ทุกเพศทุกวัย รวมทั้งได้มุมมองใหม่ที่เป็นตัวเองและสร้างไอเดียใหม่ๆที่น่าสนใจให้กับผู้เข้าร่วมสัมมนา

“ในปัจจุบันเมื่อโลกหมุนเข้าสู่ “ยุคดิจิทัล” นาฬิกาชีวิตคนเรา และทุกสิ่งทุกอย่างรอบตัว ต่างหมุนในจังหวะเร็วขึ้น ก็ทำให้ทุกอย่างขยับ – ปรับเปลี่ยนรวดเร็ว ชนิดที่ว่าหากจะอยู่รอดได้ในยุคนี้ ไม่ว่าจะเป็นภาคธุรกิจ หรือคนทั่วไป ต้องมีความพร้อมที่จะปรับตัวตลอดเวลาเมื่อพูดถึง “อินเทอร์เน็ต” หรือ “ดิจิทัล” ถือเป็น “New Normal” ของสังคม แต่ทุกวันนี้ดิจิทัล คือสิ่งที่ขาดไม่ได้ เพราะกลายเป็นส่วนหนึ่งของชีวิตคนยุคนี้ไปแล้ว พบว่าคนยุคดิจิทัล ใช้เทคโนโลยีดิจิทัลในการหารายได้ ไม่ว่าจะเป็นรายได้ประจำ หรือรายได้เสริมก็ตาม ขณะที่บางคน ได้นำ Passion ของตนเอง ผันตัวไปเป็น YouTuber ด้านที่ตนเองชื่นชอบ และถนัดมีการคิดคินเทนต์ที่แตกต่างออกไปเพื่อให้เป็นไวรัลและได้รับความสนใจที่มากกว่าคนอื่นๆ ดังนั้นเพื่อเป็นแนวทางในการคิดเทนต์ให้เป็น Viral เป็นส่วนหนึ่งในการทำการตลาดและยังเป็นช่องทางการหาโอกาสและสร้างรายได้ ” ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร. ชุติมา คล้ายสังข์ หัวหน้าแขนงวิชาการตลาดและอาจารย์ที่ปรึกษาโครงการ กล่าว

The Marketing Program, Faculty of Management Science, organized a seminar on the topic “How to Think of Content that Makes It Hit”

” On February 21, 2024, from 1:00 p.m. to 3:00 p.m., students of the Marketing Seminar course, Marketing program, Faculty of Management Science, Suan Sunandha Rajabhat University, organized a seminar project on the topic of “How to think of content that is impressive”, with Assistant Professor Dr. Nattapong Techarattanaset, Deputy Dean for Research and Academic Services, joining the seminar project and Assistant Professor Dr. Chutima Klaisang, Head of the Marketing Program and project advisor, which was honored by Khun Mai Jiravat Wongdilokwattana or Khun Lauren from the POWER PUFFGAY channel as a seminar speaker to provide knowledge. There were students of the Marketing Program, students of the Digital Content Management Program, Faculty of Science and Technology, and interested persons joining the seminar at the Mini Theater Room, Building 57, 6th Floor, Faculty of Management Science.

The organization of the seminar project is an activity in the Marketing Seminar course. The purpose is to provide seminar participants with knowledge and enhance their skills to create an understanding of “How to think of content that is impressive” and create inspiration in creating content that is accessible to all ages. Including new perspectives that are your own and create new ideas that are interesting for seminar participants.

“Nowadays, when the world moves into the “digital age”, our life clocks and everything around us are moving faster, causing everything to move and change quickly. To survive in this era, whether it is the business sector or the general public, we must be ready to adapt all the time. When talking about the “internet” or “digital”, it is considered the “New Normal” of society. But today, digital is something that cannot be missed because it has become a part of the lives of people in this era. It was found that people in the digital age use digital technology to earn income, whether it is regular income or additional income. While some people have used their passion to become YouTubers in the fields that they like and are good at, they have come up with different content to make it viral and receive more attention than others. Therefore, to be a guideline for thinking of content to be Viral, it is part of marketing and is also a channel for finding opportunities and generating income,” said Assistant Professor Dr. Chutima Klaisang, Head of the Marketing Department and project advisor.

ที่มา : https://fms.ssru.ac.th/th/news/view/rainny3443

Source : https://fms.ssru.ac.th/th/news/view/rainny3443

Related posts: