แขนงวิชาการตลาด คณะวิทยาการจัดการ จัดโครงการสัมมนา หัวข้อ “การสร้างการตลาดแบรนด์น้องใหม่ ให้ทันกระแสโซเชียล”

วันที่ 21 กุมภาพันธ์ 2567 เวลา 09.00 – 12.00 น. นักศึกษารายวิชาสัมมนาการตลาด แขนงวิชาการตลาด คณะวิทยาการจัดการ มหาวิทยาลัยราชภัฏสวนสุนันทา จัดโครงการสัมมนา หัวข้อ “การสร้างการตลาดแบรนด์น้องใหม่ ให้ทันกระแสโซเชียล” โดยมีผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.สมศักดิ์ คล้ายสังข์ คณบดีคณะวิทยาการจัดการ เป็นประธานเปิดโครงการ ร่วมด้วยผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร. ณัฐพงษ์ เตชะรัตนเสฏฐ์ รองคณบดีฝ่ายวิจัยและบริการวิชาการ เข้าร่วมโครงการสัมมนา และผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.ชุติมา คล้ายสังข์ หัวหน้าแขนงวิชาการตลาดและที่ปรึกษาโครงการ ซึ่งได้รับเกียรติจากคุณกิตติยา มณีสายทอง นักธุรกิจเจ้าของแบรนด์ Saideehome เป็นวิทยากรบรรยายให้ความรู้ มีนักศึกษาแขนงวิชาการตลาด และผู้ที่สนใจ เข้าร่วมสัมมนา ณ ห้องมินิเธียเตอร์ อาคาร 57 ชั้น 6 คณะวิทยาการจัดการ สำหรับการจัดโครงการสัมมนาดังกล่าว เป็นกิจกรรมในรายวิชาสัมมนาการตลาด มีวัตถุประสงค์จัดขึ้นเพื่อเสริมสร้างความรู้ให้เเก่ผู้เข้าร่วมสัมมาการสร้างการตลาดแบรนด์ไทยน้องใหม่ให้ทันกระแสโซเชียล เเนะนำเเนวทางในการสร้างเเบรนด์ในอนาคตเพื่อสนันสนุนเเบรนด์ไทย และสามารถพัฒนาเเละต่อยอดธุรกิจให้มั่นคง เเละให้ทันกระเเสมากขึ้น ในยุคปัจจุบัน “ปัจจุบันมีแบรนด์สินค้าในตลาดเพิ่มมากขึ้นอย่างรวดเร็ว ทำให้มีแบรนด์ที่ประสบความสำเร็จและไม่ประสบความสำเร็จ จึงทำให้ผู้ริเริ่มทำแบรนด์สินค้า หรือเจ้าของแบรนด์สินค้าจะต้องมีองค์ความรู้ และความเข้าใจเกี่ยวกับการทำการตลาดเพื่อให้สินค้าของตนเองเป็นที่รู้จักในตลาด เพื่อให้ทันกระแสโซเชียลบนโลกออนไลน์ โดยเฉพาะอย่างยิ่งในปัจจุบันคนไทยเริ่มหันมานิยมและสนับสนุนแบรนด์ไทยมากยิ่งขึ้น ทําให้เกิด soft power ในสังคม ผู้คนเลยคิดเริ่มต้นที่จะสร้างแบรนด์สร้างรายได้มากยิ่งขึ้น และการทําให้แบรนด์เป็นที่รู้จักควรใช้สื่อโซเชียลที่มี อิทธิพลต่อการใช้ชีวิตประจําวัน เป็นตัวกระตุ้นให้ผู้คนได้รับรู้และสนใจในตัวแบรนด์ทําให้แบรนด์นั้นกลายเป็น แบรนด์ที่มีอิทธิพลในใจของผู้บริโภค ดังนั้น การสร้างแบรนด์หรือการทําการตลาดในยุคดิจิทัล จึงเป็นเรื่องที่ ผู้ประกอบการหรือเจ้าของแบรนด์ธุรกิจ ควรให้ความสําคัญเป็นอย่างยิ่ง” ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร. ชุติมา คล้ายสังข์ หัวหน้าแขนงวิชาการตลาดและอาจารย์ที่ปรึกษาโครงการ กล่าว

The Marketing Program, Faculty of Management Science, organized a seminar on the topic “Creating Marketing for New Brands to Keep Up with Social Media Trends”

On February 21, 2024, from 9:00 a.m. to 12:00 p.m., students of the Marketing Seminar course, Marketing program, Faculty of Management Science, Suan Sunandha Rajabhat University, organized a seminar project on the topic of “Creating a new brand marketing to keep up with social media trends”, chaired by Assistant Professor Dr. Somsak Klaising, Dean of the Faculty of Management Science, along with Assistant Professor Dr. Nattapong Techarattanaset, Deputy Dean for Research and Academic Services, who also joined the seminar project, and Assistant Professor Dr. Chutima Klaising, Head of the Marketing Program and Project Consultant, who was honored to have Ms. Kittiya Manisaithong, businesswoman and owner of the Saideehome brand, as a speaker to share knowledge. Marketing students and interested persons attended the seminar at the Mini Theater Room, Building 57, 6th Floor, Faculty of Management Science.

The organization of the seminar project is an activity in the Marketing Seminar course. The purpose is to enhance knowledge for participants in the seminar on creating a new Thai brand marketing to keep up with social media trends. Recommend future brand building guidelines to support Thai brands and to be able to develop and expand businesses to be more stable and up-to-date in the current era.

“Currently, there are more and more brands in the market, resulting in successful and unsuccessful brands. Therefore, those who initiated the branding or brand owners must have knowledge and understanding about marketing to make their products known in the market in order to keep up with social media trends online. Especially nowadays, Thai people are starting to like and support Thai brands more, resulting in soft power in society. People are thinking of starting to create brands to generate more income. And to make the brand known, social media that has an influence on daily life should be used to stimulate people to become aware of and interested in the brand, making the brand an influential brand in the minds of consumers. Therefore, brand building or marketing in the digital age is something that entrepreneurs or business brand owners should give great importance to,” said Assistant Professor Dr. Chutima Klaysang, Head of the Marketing Program and project advisor.

ที่มา : https://fms.ssru.ac.th/th/news/view/rainny3439

Source : https://fms.ssru.ac.th/th/news/view/rainny3439

Related posts: